۳ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

پیاده سازی مقاله: شناسایی و کشف بیماری آلزایمر با کمک داده کاوی و درخت تصمیم بهینه شده

پیاده سازی مقاله: شناسایی و کشف بیماری آلزایمر با کمک داده کاوی و درخت تصمیم بهینه شده

چکیده:

امروزه بیماری آلزایمر بسیار شیوع پیداکرده است و تشخیص سریع آن یکی از موارد بسیار مهمی می باشد که می تواند در پیشگیری و درمان افرادب سیار موثر واقع شود. از این رو در این تحقیق روشی برای پیش بینی بیماری آلزایمر ارائه شده است. در اینجا با استفاده از الگوریتم ژنتیک ویژگی های موثر شناسایی می شوند تا اینکه تعداد ویژگی ها کاهش یافته و تنها ویژگی های موثرتر شناسایی شوند و در ادامه با استفاده از درخت تصمیم گیری سعی شده است تا راه حلی بیان شود که با استفاده از پارامترهایی که از طریق داده کاوی به دست آمده است بیماری آلزایمر در افراد پیش بینی شود. سیستم ارائه شده در اینجا قادر است تا تصمیماتی را اتخاذ کند که این تصمیمات می تواند در جهت رسیدن به سیستمی توصیه گر خود مختار بسیار سودمند باشد. سربار محاسباتی روش پیشنهادی (O(n و سرابر حافظه (O(mn می باشد که در ان m تعداد ویژگی های دیتاست می باشد.

  • شریف پژوه

پیاده سازی مقاله: استفاده از تکنیک های متن کاوی در تجزیه و تحلیل احساسات کاربران ایرانی LinkedIn

پیاده سازی مقاله: استفاده از تکنیک های متن کاوی در تجزیه و تحلیل احساسات کاربران ایرانی LinkedIn

چکیده:

امروزه با استفاده روزافزون از شبکه های اجتماعی شاهد حجم انبوهی ازنظرات کاربران درارتباط با موضوعات مختلف هستیمکه مطالعه و تحلیل نظرات در حجم انبوه با مشکلات زیادی روبرو بوده و کاربرد تکنیک های علمی نوین ضرورتی اجتناب ناپذیرمی باشد. در این پژوهش با کاربرد تکنیک متن کاوی و تحلیل محتوا پدیده های اقتصادی سال 1398 را در شبکه اجتماعی LinkedIn مورد مطالعه و بررسی قرار داده و تمام پست های انتشار یافته شامل؛ 2800 پست را در چهار گروه؛ تورم و افزایش هزینه های زندگی و افزایش قیمت کالا ها، افزایش دستمزد کارگران و کارمندان، افزایش نرخ بیکاری، تغییر نرخ ارز رده بندی و همبستگی بین رده ها را با ویژگی کاربران توصیف نموده است. پست های کاربران به کمک نرم افزار rapidmainer و الگوریتم های متن کاوی مورد تحلیل قرار گرفت و در پایان به این نتیجه رسیدیم که احساسات و فعالیت های کاربران در شبکه های اجتماعی ارتباط مستقیم با ویژگی های شخصی آنها دارد.

  • شریف پژوه

پیاده سازی مقاله: ارائه یک سیستم توصیه گر برای استخراج اطلاعات موردنیاز کاربران در زمینه املاک با استفاده از وب کاوی

پیاده سازی مقاله:  ارائه یک سیستم توصیه گر برای استخراج اطلاعات موردنیاز کاربران در زمینه املاک با استفاده از وب کاوی

چکیده:

با رشد تکنولوژی در عصر امروزی و اهمیت و صرفه جویی در وقت و هزینه،تجارت الکترونیکی یکی از ضرورت های تجاری محسوب می شود.رشد روز افزون بنگاه های تجاری گوناگون بر روی وب،باعث دشوار شدن انتخاب مشتریان گردیده است.با توجه به فضای رقابتی موجود در وب سایت های مختلف و فروشگا های تجاری موجود،لزوم استفاده از ابزاری که سبب جذب بیشتر مشتریان و رضایتمندی آنان گردد و نیز از سردرگمی آنان در میان حجم عظیم اطلاعات جلوگیری کرده و آنان را در دسترسی سریعتر به هدف،یاری نماید،بیش از پیش احساس می شود.یکی از ابزارهای موثر در تجارت الکترونیک،سیتم های توصیه گر می باشند.سیستم های هوشمندی که به ارائه ی پیشنهادات شخصی سازی شده به کاربران،سبب ترغیب آنان به خرید از وب سایت ها یا فروشگاه های آنلاین میشوند.به طور کلی سیستم های توصیه گر یا پیشنهاد دهنده سیتم هایی هستند که با یکسری از روش های داده کاوی و وبکاوی و خصوصیاتی مانند جستجوی کاربران در گذشته یا امتیازاتی که سایر کاربران به اقلام مورد بازدید در گذشته داده اند،می توانند پیشنهاد های مناسبی را به کاربران ارئه دهند.در این تحقیق به ارائه روشی جهت بهبود سیتم های توصیه گر درزمینه املاک پرداخته می شود که طی تحقیقات صورت گرفته این سیستم می تواند تا 90 درصد به درستی نیازهای کاربران در زمینه املاک را به درستی تخیص داده وپیشنهادات مناسبی را به کاربر ارائه دهد کی می تواند مورد علاقه وی باشند.

  • شریف پژوه
موضوعات
Latest Posts