۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۳ ثبت شده است

سفارش انجام پروژه پیش بینی قیمت سهام با تلفیق روش های درخت تصمیم و الگوریتم هارمونی

سفارش انجام پروژه پیش بینی قیمت سهام با تلفیق روش های درخت تصمیم و الگوریتم هارمونی:

 

در این پروژه، با استفاده از تلفیق روش های درخت تصمیم (decision tree) و الگوریتم هارمونی (Harmony algorithm)، مجموعه داده های مربوط به پیش بینی قیمت سهام مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج در قالب مستندات و همچنین فایل های شبیه سازی فراهم شده است.

  • شریف پژوه

بهینه سازی ساختار شبکه عصبی با الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات برای داده کاوی بیماری دیابت

سفارش انجام پروژه داده کاوی تشخیص بیماری دیابت به کمک روش های شبکه ی عصبی و الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات:

دیابت یا بیماری قند یک اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است. در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط سازوکارهای مختلف است. دیابت دو نوع اصلی دارد. در دیابت نوع یک، تخریب سلول‌های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و در نوع دو، مقاومت پیش رونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین منجر شود. برای مطالعه جزییات بیشتر در مورد بیماری دیابت کلیک کنید.

در این پروژه، با استفاده از تلفیق روش های شبکه ی عصبی (neural network) و الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات (particle swarm optimization algorithm)، مجموعه داده های مربوط به بیماری دیابت مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج در قالب مستندات و همچنین فایل های شبیه سازی فراهم شده است.

  • شریف پژوه

پیاده سازی مقاله: ترکیبی از الگوریتم سیاه چاله با الگوریتم تبرید تدریجی

پیاده سازی مقاله: ترکیبی از الگوریتم سیاه چاله با الگوریتم تبرید تدریجی

چکیده:

امروزه اغلب مسائل بهینه سازی از نوع مسائل NP-hard هستند. از جمله راه حل های موجود در برخورد با این گونه مسائل، استفاده از الگوریتمهای تقریبی یا ابتکاری است. الگوریتم سیاه چاله (BH) یک روش ابتکاری جدید است که از پدیده سیاه چاله طبیعی الهام گرفته شده است، این الگوریتم سرعتی بالا و ساختاری ساده برای پیاده سازی دارد ولی در جستجوی محلی ضعیف عمل میکند. بنابراین در این مقاله ترکیبی از الگوریتم BH و الگوریتم تبرید تدریجی (SA) با نام BH-SA معرفی می شود. ما از الگوریتم SA برای بهبود جستجوی محلی و فرار از بهینه محلی استفاده کرده ایم. روش پیشنهادی بر روی تعدادی تابع محک رایج، مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج آزمایش ها نشان می دهد که روش پیشنهادی از دقت بالاتری در رسیدن به جواب بهینه سراسری برخوردار است. به عنوان مثال پاسخ حاصل از میانگین گیری 20 بار اجرای الگوریتم پیشنهادی روی تابع Griewank، نشان می دهد که خطای نسبی روش پیشنهادی 69.44 برابر کمتر از روش BH پایه است.
  • شریف پژوه

بهینه سازی ساختار شبکه عصبی با الگوریتم کلونی زنبور عسل برای داده کاوی سرطان

سفارش انجام پروژه داده کاوی تشخیص سرطان به کمک روش های شبکه ی عصبی و الگوریتم کلونی زنبور عسل:

سرطان نامی است که به مجموعهٔ بیماری‌هایی اطلاق می‌شود که از تکثیر مهارنشده سلول‌ها پدید می‌آیند. سلول‌های سرطانی از سازوکارهای عادی تقسیم و رشد سلول‌ها جدا می‌افتند. علت دقیق این پدیده همچنان نامشخص است ولی احتمال دارد عوامل ژنتیکی یا مواردی که موجب اختلال در فعالیت سلول‌ها می‌شوند در هسته سلول اشکال وارد کنند. از جملهٔ این موارد می‌توان از مواد رادیو اکتیو، مواد شیمیایی و سمی یا تابش بیش از حد اشعه‌هایی مانند نور آفتاب نام برد. در یک جاندار سالم، همیشه بین میزان تقسیم سلول، مرگ طبیعی سلولی و تمایز، تعادلی وجود دارد. برای مطالعه جزییات بیشتر در مورد بیماری سرطان کلیک کنید.

در این پروژه، با استفاده از تلفیق روش های شبکه ی عصبی (neural network) و الگوریتم کلونی زنبور عسل (Artificial bee colony algorithm)، مجموعه داده های مربوط به سرطان مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج در قالب مستندات و همچنین فایل های شبیه سازی فراهم شده است.

  • شریف پژوه
موضوعات
Latest Posts