۵ مطلب در خرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

پیاده سازی مقاله: پیش بینی قیمت سهام بانک صادرات با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی

پیاده سازی مقاله: پیش بینی قیمت سهام بانک صادرات با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی

چکیده:

امروزه سرمایه گذاری در بورس، بخش مهمی از اقتصاد جامعه را تشکیل می دهد. تغییرات قیمت سهام یکی از مهم ترین موضوعات مورد توجه هر سرمایه گذار است. به همین دلیل پیش بینی قیمت سهام برای سهامداران از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوانند از سرمایه گذاری خود، سود بیشتری کسب کنند. در این نوشتار سعی بر این است که به پیش بینی قیمت سهام روز بعد بانک صادرات در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از مدل پرسپترون چند لایه از شبکه های عصبی مصنوعی بپردازیم و سعی میکنیم مدلی را انتخاب کنیم که میانگین مجموع مربعات خطای آن (MSE) کمتر باشد. متغیرهای زیادی بر قیمت سهام تاثیرگذار هستند، اما از بین آن ها تاثیر شاخص های اقتصادی را می توان بیشتر دانست. از جمله : نرخ ارز، قیمت طلا و قیمت نفت. این شاخص ها به عنوان متغیرهای مستقل برای پیش بینی قیمت سهام درنظر گرفته می شوند. نتایج حاصل نشان می دهد شبکه با ترکیب 20-80 و معماری 1-14-4 به بهترین پاسخ همگرا می شود.
  • شریف پژوه

سفارش انجام پروژه پیش بینی قیمت سهام با تلفیق روش های درخت تصمیم و الگوریتم کلونی زنبور عسل

سفارش انجام پروژه پیش بینی قیمت سهام با تلفیق روش های درخت تصمیم و الگوریتم کلونی زنبور عسل:

 

در این پروژه، با استفاده از تلفیق روش های درخت تصمیم (decision tree) و الگوریتم کلونی زنبور عسل (Artificial bee colony algorithm)، مجموعه داده های مربوط به پیش بینی قیمت سهام مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج در قالب مستندات و همچنین فایل های شبیه سازی فراهم شده است.

  • شریف پژوه

پیاده سازی شبکه عمیق پرسپترون برای سری های زمانی

پیاده سازی شبکه عمیق پرسپترون برای سری های زمانی:

در این پروژه، با استفاده از پایتون پیاده سازی شبکه عمیق پرسپترون برای سری های زمانی به همراه توضیحات مربوطه، ارائه می گردد.

  • شریف پژوه

پیاده سازی مقاله: تشخیص افراد ریسکی در صنعت بیمه با استفاده از درخت تصمیم Hoeffding

پیاده سازی مقاله: تشخیص افراد ریسکی در صنعت بیمه با استفاده از درخت تصمیم Hoeffding

چکیده:

با رشد روزافزون کامپیوتر، مقادیر زیادی از داده ها به وسیله ی سیستم های مختلف به وجود می آیند. در حال حاضر مسئله ی پیش روی سازمان ها، دیگر جمع آوری داده ها نیست، بلکه توانایی استخراج اطلاعات مفید از میان آنهاست. همانند دیگر بخش های اقتصادی، شناخت و جذب مشتریان کم ریسک و سودآور برای صنعت بیمه نیز دارای اهمیت است. اگر شرکت ها بیمه به طبقه بندی مشتریان با توجه به ویژگی های قابل مشاهده بپردازند، می توانند نرخ پوشش دهی بیمه و سود خود را افزایش دهند واز سوی دیگر فشاری بر افراد با ریسک کم برای جبران خسارات وارده، به وسیله ی افراد ریسک زیاد به شرکت های بیمه وارد نشود. در این مقاله قصد داریم مروری بر روش های تشخیص افراد ریسک در صنعت بیمه داشته باشیم سپس در مطالعه موردی به شناسایی افراد ریسکی بپردازیم. برای این منظور از درخت تصمیم Hoeffding برای کلاس بندی مشتریان بیمه استفاده شده است.
  • شریف پژوه

پیاده سازی مقاله: ارائه یک سیستم خبره فازی جهت مدیریت ریسک پروژه ها

پیاده سازی مقاله: ارائه یک سیستم خبره فازی جهت مدیریت ریسک پروژه ها

چکیده:

امروزه عدم اطمینان در پروژه ها، سازمانها را با چالش های متعددی مواجه ساخته است. همچنین بروز خطا در تصمیم گیری، زیانهای جبران ناپذیری را به بار می آورد. لذا روشهای قدیمی و غیر علمی جوابگوی نیاز سازمانها نمی باشد. مدیریت ریسک رویکردی نوین در راستای ارتقای اثر بخشی سازمانها بوده که با توجه به ماهیت نامطمئن پروژه ها و لزوم صرف بهینه منابع پروژه ها از اهمیت انکار ناپذیری برخوردار است. مدیریت ریسک پروژه به دلیل ماهیت کیفی متغیرها، زمینه ای مناسب جهت استفاده از کارکردهای تئوری فازی می باشد. در این مقاله سیستم خبره فازی به عنوان ابزاری کارا در حوزه تحلیل ریسک پروژه معرفی می گردد. در ادامه سیستم خبره فازی طراحی شده جهت ارزیابی و الویت بندی ریسکهای پروژه، به طور عملی مورد اعتبار سنجی قرار می گیرد.
  • شریف پژوه
موضوعات