چکیده: با استفاده از دانش عقیده کاوی میتوان دانش بسیار خوبی از عموم جامعه در شبکههای اجتماعی درباره موضوعات مختلف به دست آورد. با استفاده از عقیده کاوی میتوانیم کشف کنیم که افراد چه عقایدی درباره موضوعات مختلف دارند و چه نظراتی دادهاند که با تحلیل این نظرات نتایج جالبی میتوانیم به دست آوریم، دانش نظر کاوی زیر مجموعه علم داده کاوی میباشد. با تحلیل احساسات و نظرات میتوانیم دلیل شکست یا موفقیت موضوعات مختلف در جامعه را از دید کاربران به دست آوریم. در این پژوهش ما یک روش جدید برای عقیده کاوی در شبکههای اجتماعی درباره فیلمهای سینمایی ارائه کردهایم. نتیجه این تحقیق نشان میدهد که علت موفقیت یا شکست یک فیلم از دید کاربران چه بوده است، در روش پیشنهادی نظرات کاربران ابتدا بر اساس کلمات کلیدی و هشتگ های مهم برچسب گذاری میشود که نظر مثبت میباشد یا منفی و در ادامه بعد از برچسب گذاری تحلیلی برای نظرات انجام میشود که تعداد لایک هر نظر تأثیر بالایی در تحلیل دارد، نتایج شبیه سازی و مقایسه روش پیشنهادی نشان میدهد که روش پیشنهادی از دقت بالایی برخوردار میباشد و میتوان از روش پیشنهادی در دیتاست های مختلف فارسی مورد استفاده قرار داد.
برای دریافت پیاده سازی مقاله مورد نظر، و یا اعمال بهبود در آن، با استفاده از لینک زیر، سفارش خود را ارسال نمایید.